петък, 28 октомври 2011 г.

Избори 2011 г.- Белчо Дончев

By Белчо Дончев, октомври 25, 2011 22:06


НОЩ
от Елин Пелин

Темно, брате, темно, ете,
като в катраница,
нито месечинка свети,
ни ясна звездица!

Куче лае у полето,
та си глава кине -
ергени ли мома крадат,
или некой гине?

Та нема ли кой да палне
плевнико на кмето,
та да разпръсне това пусто
темнило проклето.

ПЕСНИЧКА НА ЕДИН МНОГО ДОБЪР ЧОВЕК В ЕДНА МНОГО ТЪМНА НОЩ
От Белчо Дончев

Беззвезден мрак.Нощта преваля.
Нощ дълбока и самотна.
Дали жената да погаля

или тихо да се кротна?

Във тъмното прилавва куче.
Вяло някакси, без мощ.
Дали пък няма да се случи
със някой нещо в тази нощ?

Просветва тъничка искрица
и се удавя бързо в мрака.
Дали таз странстваща душица
знай где, кога, какво я чака?

А там, във мрака, лае куче,
лае със растяща мощ
и като нищо ще се случи
със някой нещо в тази нощ!

Ала на мен какво ми дреме?
Всеки себе си да пази!
Какво ще стане, ако вземе
в мрака всеки да нагази?

А в тъмното дере се куче,
Яростно, със злобна мощ.
И всичко може да се случи
с всеки в тази тъмна нощ!

Беззвезден мрак. Нощта преваля.
Нощ – дълбока и самотна.
Жената – няма да я галя,
Ами тихо ще се кротна,
пък нека вън да лае куче
с каквато там си иска мощ!
със мене няма да се случи
нищо в тази тъмна нощ!


ПЕСНИЧКА НА НИЩОТО
От Белчо Дончев

Нищо, че несмело, колебливо крача.
Нищо, че пред всеки никаквец немея.
Аз съм си поставил важната задача –
с всички средства трябва аз да оцелея!

Нищо, че говоря тихо, под сурдинка.
Нищо, че със половин уста се смея
и че съвестта ми непробудно спинка –
важното е само аз да оцелея!

Кротък съм с овцете, нисък съм с тревата,
с черното съм черен, с бялото белея,
ходя – не оставям диря по земята
с вечната си грижа – как да оцелея!

Нищо, че съм Нищо! Нещото се вижда,
а пък аз, невзрачен, кротичко живея,
и когато гръм по някого удари –
в Нещото ще бъде!

Аз ще оцелея!

Няма коментари:

Публикуване на коментар