неделя, 19 юни 2011 г.

Картофи,мас и овце-статия от Асен Генов

Споделих с приятелите си във Facebook новината, че Борисов пратил студентите да пасат овце, в отговор на въпрос: "Какво трябва да мотивира младите и образовани хора, за да останат в малките населени места?" Пред тях, премиерът се изцепил: "Кой ми е помогнал на мен, сирака, да стана кмет, премиер? Имало безработни? Търсят се овчари!"

Попитаха ме, какво му е унизителното да се работи? Всички искали на бюро, пред компютър...

Подразних се от този въпрос. Подразних се, защото знаем кой му е помогнал. Знаем в чий хотел почива и с кого не играе карти премиерът, защото оня лъжел. Знаят го и в чужбина, особено, след като изтече грамата за сенчестия бизнес и метаамфетамините. Някой западен лидер да е канил официално премиера, или да подготвя напоследък визита в България?..

Знаем и кои са партньорите и съдружниците му, знаем и кой е бащата на дългогодишната му приятелка, видна банкерка. Всичко знаем.

Затова, когато му задават въпроси за безработицата и емигриращите млади хора, точно той е по-добре да си мълчи, или много да помисли, преди да отговори. За да не увеличи броя на емигрантите, вместо да ги върне до 3 години, както обеща...

Иначе, няма нищо унизително в това, да се работи. Не е задължително всички да работят на бюро, с компютър.

Унизителното е самият премиер.

Не ме интересуват спомените му за филиите с мас. Не ме интересуват жартиерените интервюта по пантофи с него, на връх рождения му ден (колко ли още българи са родени на този ден, далеч по-достойни от него?) Не ме интересува дали е садил картофи или дини на селския (тогава) бостан в Банкя премиерът. Нито ме интересуват овчарските му стратегии за икономически възход, намаляване на безработицата и спиране на емиграцията...

Унизително е, че човек, като него, с подобна биография, интелектуални способности, ценностна система и морални характеристики може да стане премиер на държава.

Унизителни са жалбите на премиера, че вече вече живее в изкривена и пречупена реалност, в която, вече се се променил и изкривил: "Преди ми беше най-любимо да отида на мач на "Левски" на "Герена". По къси гащи и да люпя семки. Сега вече въобще не ми се ходи там. Ето това вече в мен е пречупената нормалност"

Унизително е, че управленските визии и стратегии на премиера се свеждат до закуски с филия с мас, кърска работа на картофената нива и овчарски подвиквания към народа и медиите...

Унизително е, да имаш премиер, който "се държи като господар на народа, а не като негов слуга. Премиер, който се държи като пияна мутра, която паркира пред нощен бар..."

Няма коментари:

Публикуване на коментар